Egy országos informatikai adatközponti karbantartás miatt számos postai szolgáltatás nem lesz elérhető 24 órán keresztül - írja a Magyar Posta.
Az amerikai nagybankok összefognak, és egy online digitális pénztárcát indítanak el közösen, amely többek között a PayPal, vagy az Apple Pay riválisa lehet - számolt be a Wall Street Journal.
A Mastercard legfrissebb Fizetési Élmény Riportja rámutat, hogy a kisebb webshopok milyen behozhatatlan versenyhátrányba kerülnek a nagyokkal szemben, ha nem teszik lehetővé a korszerű online fizetési megoldásokat. Ez nem csak az ügyfélélmény, hanem a bizalom felépítése szempontjából is kulcsfontosságú, ezért minden szereplő érdeke az, hogy körükben is terjedjen el az online bankkártyás fizetés és a kártyamentés lehetősége. Ehhez azonban iparági összefogásra van szükség, amelyben a bankok, fintech cégek, online számlázók és egyéb szolgáltatók olyan platformokat fejlesztenek, amelyekkel a kisebb szereplők gyorsan és egyszerűen tudnak integrálódni a hatékony webkereskedelembe. Vannak már jó példák, de még bőven van tér ebben a fejlődésre. A Portfolio Szetnics Lászlót, a Mastercard digitális megoldásokért felelős vezetőjét kérdezte a felmérés részleteiről, a long-tail szegmens kihívásairól és az érintett szereplők felelősségéről.
Elon Musk a múlt héten találkozóra hívta a Twitter vezetőit, és felvázolta nekik a terveit a közösségi platform fintech-ké alakítására vonatkozóan. A The Verge által megszerzett hangfelvétel szerint Musk nagy értéket láthat a Twitter közel 400 milliós felhasználói bázisában, amely megfelelő alapot jelenthet egy jövedelmező fintech szolgáltatás kiépítéséhez. Musk először a platformon belüli szabad pénzküldést valósítaná meg, majd a hitelezéssel bővítené a kínálatot. Az elhangzottak alapján a Tesla-vezér végső célja viszont egy, a mindennapokat megkönnyítő szuperalkalmazás létrehozása lenne.
A magyarok 27%-a még mindig nem mozog annyira otthonosan a digitális világban, hogy kizárólag digitálisan intézze ügyeit, akár a biztosításaival kapcsolatban - derül ki az Aegon kedden publikált kutatásából. A papírhoz való ragaszkodás és a telefonos ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos megszokás még mindig komoly visszatartó erőt jelent.
A nyilvános hálózatoknál még zártabb és védettebb privát, dedikált mobilhálózat - a Telekom és a T-Systems ún. Campus Network megoldása - biztosítja a Festipay-es terminálokon történő gördülékenyebb fizetést a nyár három nagy rendezvényén, az EFOTT-on, a Szigeten és a Strand Fesztiválon. Résztvevőként azt tapasztalhatjuk, hogy a fizetésnél nem kell hosszasan várni arra, hogy a terminál csatlakozzon a szerverhez. Ez annak köszönhető, hogy a háttérben a szervezők az általuk prioritásnak tekintett célra – a fesztiválozók minél gyorsabb kiszolgálására – dedikálhatják a Telekom által a helyszínen kialakított privát mobilhálózatot, függetlenítve azt az esetleges nyilvános hálózati terheltségtő
Az OTP Bank tájékoztatása szerint nem működik a SimplePay fizetési rendszer a MÁV-alkalmazásban és az internetes jegyértékesítési csatornákon (Elvira) - közölte a Mávinform kedd késő délután.
Egy új, egyesült királyságbeli kutatás eredménye szerint rohamos ütemben terjed az online részletfizetéses megoldás, vagyis a BNPL. A számok azt mutatják, hogy a szolgáltatás korántsem csak a fiatalok körében népszerű, minden korcsoport körében nőtt a felhasználók aránya. Aggasztó, hogy folyamatosan nő a fizetésképtelenné váló fogyasztók aránya is: sokan a családjukhoz és barátaikhoz fordulnak segítségért, ha nem tudják törleszteni a kölcsönt.
A Stripe a fizikai világba is elhozza a fizetési infrastruktúráját az új POS termináljával, amit először Írországban, Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban és Hollandiában dob piacra.
A világ legértékesebb fintech startupjai között számon tartott Klarna és a Stripe stratégiai partnerséget köt, a Stripe a Klarna BNPL-megoldását integrálja az általa kiszolgált kereskedőknél – írja a CNBC.
Bill Gates mondata – miszerint a bankolást ugyan nem lehet nélkülözni, de a bankokat igen – még 1994-ben hangzott el. Azóta sok minden a feje tetejére állt a pénzügyi szektorban. Technológiai startupok sora lépett a színre olyan innovatív pénzügyi megoldásokkal, amelyek sok tekintetben felülmúlták a hagyományos banki szolgáltatásokat. A bankok meglátták a lehetőséget a fintech világban és alkalmazkodtak. Ma viszont egy egészen más trend van kialakulóban: vállalatok, fő tevékenységtől függetlenül, megkerülve a bankokat, pénzügyi terméket kínálnak közvetlenül az ügyfeleknek. Vajon tényleg leáldozott a bankoknak és a cégek ügyfélfolyamtába ágyazott pénzügyi megoldások végleg feleslegessé teszik majd őket?
A Covid-válság okozta pillanatnyi lefagyás után 2021-ben a fintech szektor újra megmutatta, milyen iszonyatos mennyiségű pénzt képes megmozgatni: még nem ért véget az év, de már így is több gigafelvásárlásra és hatalmas kockázatitőke-befektetésre került sor. Összeszedtük, melyek voltak idén a legnagyobb M&A dealek és kockázatitőke-befektetések.
A koronavírus-járvány felforgatta a mindennapokat és a vásárlási, és fizetési szokásokat tekintve alapvetően konzervatív magyar fogyasztók is az online térbe kényszerültek, nyomást helyezve az e-kereskedelmi értéklánc minden szereplőjére. Ahhoz azonban, hogy a webshopok meg tudják tartani a régi vevőket és újakat tudjanak szerezni, hogy az emberek ne csábuljanak vissza az üzletekbe, muszáj fejlődnie, változnia az e-kereskedőknek.
Legkésőbb 2021. január elsejétől valamennyi hazai pénzintézetnek be kell vezetnie az erős ügyfél-hitelesítést az internetes vásárlási tranzakciók biztonságának erősítése érdekében. Az átállást az Európai Unió pénzforgalmi irányelve (PSD2) írja elő. Eszerint a netes vásárlásokkor az eddigi adatok - bankkártya szám, név, lejárat, ellenőrző (cvc2/cvv2) kód – megadása már nem lesz elég. Szükség lesz egy olyan azonosításra, amely kapcsán egyértelműsíthető, hogy az adott tranzakciót valóban a kártyabirtokos indította, s nem pusztán a kártya adataival kíván visszaélni valaki. Erre az ügyfél aktív közreműködését kívánó újabb azonosítási lépés adhat garanciát - hívja fel a figyelmet a változásra a Bankszövetség.
Magyarországon tömegével jelentek meg az új vásárlók a koronavírus-járvány első hullámában, az új és a visszatérő vásárlók között is sokan voltak, akik előtte nem, de most bankkártyával fizettek. Az e-kereskedelemben a vásárlási folyamat egyik nagyon fontos eleme a fizetés, ha ez nehézkesen zajlik, a vásárló elhagyja a kosarat, a kereskedő elbukja a bevételét. Hogyan érdemes kialakítani a vásárlási folyamatot, milyen kötségekkel és feladatokkal jár ez és hogyan érinti a kereskedőket az év végétől az online fizetések esetében is kötelezővé váló erős ügyfélhitelesítés követelménye? A Mastercard szakértőivel, Szetnics Lászlóval és Racskó Tamással beszélgettünk minderről.
Jelentős összegű tőkebefektetést kapott a magyar Barion a londoni székhelyű Financial Services Capital Partners magántőke befektetőtől - olvasható a Barion közleményében, melyből az nem derül ki, mekkora ez az összeg. A friss finanszírozást a Barion európai terjeszkedésre és új, innovatív termékek, szolgáltatások piaci bevezetésére fogja fordítani. A magyar alapítású fintech cég digitális fizetési megoldásokat kínál jelenleg hazánkon kívül Ausztriában, Csehországban, Németországban és Szlovákiában.
A sütik 1000-1500 forint közötti ára is tovább nőhet.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?