Behozhatatlan versenyhátrányba kerül az a webshop, amelyik nem kínál online kártyás fizetést

Behozhatatlan versenyhátrányba kerül az a webshop, amelyik nem kínál online kártyás fizetést

A Mastercard legfrissebb Fizetési Élmény Riportja rámutat, hogy a kisebb webshopok milyen behozhatatlan versenyhátrányba kerülnek a nagyokkal szemben, ha nem teszik lehetővé a korszerű online fizetési megoldásokat. Ez nem csak az ügyfélélmény, hanem a bizalom felépítése szempontjából is kulcsfontosságú, ezért minden szereplő érdeke az, hogy körükben is terjedjen el az online bankkártyás fizetés és a kártyamentés lehetősége. Ehhez azonban iparági összefogásra van szükség, amelyben a bankok, fintech cégek, online számlázók és egyéb szolgáltatók olyan platformokat fejlesztenek, amelyekkel a kisebb szereplők gyorsan és egyszerűen tudnak integrálódni a hatékony webkereskedelembe. Vannak már jó példák, de még bőven van tér ebben a fejlődésre. A Portfolio Szetnics Lászlót, a Mastercard digitális megoldásokért felelős vezetőjét kérdezte a felmérés részleteiről, a long-tail szegmens kihívásairól és az érintett szereplők felelősségéről.

Kibújt a szög a zsákból: fintech óriássá és szuperappá tenné Elon Musk a Twittert

Kibújt a szög a zsákból: fintech óriássá és szuperappá tenné Elon Musk a Twittert

Elon Musk a múlt héten találkozóra hívta a Twitter vezetőit, és felvázolta nekik a terveit a közösségi platform fintech-ké alakítására vonatkozóan. A The Verge által megszerzett hangfelvétel szerint Musk nagy értéket láthat a Twitter közel 400 milliós felhasználói bázisában, amely megfelelő alapot jelenthet egy jövedelmező fintech szolgáltatás kiépítéséhez. Musk először a platformon belüli szabad pénzküldést valósítaná meg, majd a hitelezéssel bővítené a kínálatot. Az elhangzottak alapján a Tesla-vezér végső célja viszont egy, a mindennapokat megkönnyítő szuperalkalmazás létrehozása lenne.

Nincs papír a végén, ezért nem intézi sok magyar online az ügyeit

Nincs papír a végén, ezért nem intézi sok magyar online az ügyeit

A magyarok 27%-a még mindig nem mozog annyira otthonosan a digitális világban, hogy kizárólag digitálisan intézze ügyeit, akár a biztosításaival kapcsolatban - derül ki az Aegon kedden publikált kutatásából. A papírhoz való ragaszkodás és a telefonos ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos megszokás még mindig komoly visszatartó erőt jelent.

Újdonság jön a Sziget Fesztiválon, aminek sokan fognak örülni

Újdonság jön a Sziget Fesztiválon, aminek sokan fognak örülni

A nyilvános hálózatoknál még zártabb és védettebb privát, dedikált mobilhálózat - a Telekom és a T-Systems ún. Campus Network megoldása - biztosítja a Festipay-es terminálokon történő gördülékenyebb fizetést a nyár három nagy rendezvényén, az EFOTT-on, a Szigeten és a Strand Fesztiválon. Résztvevőként azt tapasztalhatjuk, hogy a fizetésnél nem kell hosszasan várni arra, hogy a terminál csatlakozzon a szerverhez. Ez annak köszönhető, hogy a háttérben a szervezők az általuk prioritásnak tekintett célra – a fesztiválozók minél gyorsabb kiszolgálására – dedikálhatják a Telekom által a helyszínen kialakított privát mobilhálózatot, függetlenítve azt az esetleges nyilvános hálózati terheltségtő

Senkit sem kímél az új vásárlási őrület: lesújtó adatokat közöltek

Senkit sem kímél az új vásárlási őrület: lesújtó adatokat közöltek

Egy új, egyesült királyságbeli kutatás eredménye szerint rohamos ütemben terjed az online részletfizetéses megoldás, vagyis a BNPL. A számok azt mutatják, hogy a szolgáltatás korántsem csak a fiatalok körében népszerű, minden korcsoport körében nőtt a felhasználók aránya. Aggasztó, hogy folyamatosan nő a fizetésképtelenné váló fogyasztók aránya is: sokan a családjukhoz és barátaikhoz fordulnak segítségért, ha nem tudják törleszteni a kölcsönt.

POS terminállal támad a világ egyik legértékesebb fintechje

POS terminállal támad a világ egyik legértékesebb fintechje

A Stripe a fizikai világba is elhozza a fizetési infrastruktúráját az új POS termináljával, amit először Írországban, Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban és Hollandiában dob piacra.

Összebútorozik két fintech-sztár, a Klarna és a Stripe

Összebútorozik két fintech-sztár, a Klarna és a Stripe

A világ legértékesebb fintech startupjai között számon tartott Klarna és a Stripe stratégiai partnerséget köt, a Stripe a Klarna BNPL-megoldását integrálja az általa kiszolgált kereskedőknél – írja a CNBC.

Miről szól a bankokat felforgató trend, a beágyazott bankolás?

Miről szól a bankokat felforgató trend, a beágyazott bankolás?

Bill Gates mondata – miszerint a bankolást ugyan nem lehet nélkülözni, de a bankokat igen –  még 1994-ben hangzott el. Azóta sok minden a feje tetejére állt a pénzügyi szektorban. Technológiai startupok sora lépett a színre olyan innovatív pénzügyi megoldásokkal, amelyek sok tekintetben felülmúlták a hagyományos banki szolgáltatásokat. A bankok meglátták a lehetőséget a fintech világban és alkalmazkodtak. Ma viszont egy egészen más trend van kialakulóban: vállalatok, fő tevékenységtől függetlenül, megkerülve a bankokat, pénzügyi terméket kínálnak közvetlenül az ügyfeleknek. Vajon tényleg leáldozott a bankoknak és a cégek ügyfélfolyamtába ágyazott pénzügyi megoldások végleg feleslegessé teszik majd őket?

Gigafelvásárlások és hatalmas befektetések - Száguld a fintech-szektor

Gigafelvásárlások és hatalmas befektetések - Száguld a fintech-szektor

A Covid-válság okozta pillanatnyi lefagyás után 2021-ben a fintech szektor újra megmutatta, milyen iszonyatos mennyiségű pénzt képes megmozgatni: még nem ért véget az év, de már így is több gigafelvásárlásra és hatalmas kockázatitőke-befektetésre került sor. Összeszedtük, melyek voltak idén a legnagyobb M&A dealek és kockázatitőke-befektetések.

Nagyot ment az e-kereskedelem, de van még hová fejlődni a webshopoknak

Nagyot ment az e-kereskedelem, de van még hová fejlődni a webshopoknak

A koronavírus-járvány felforgatta a mindennapokat és a vásárlási, és fizetési szokásokat tekintve alapvetően konzervatív magyar fogyasztók is az online térbe kényszerültek, nyomást helyezve az e-kereskedelmi értéklánc minden szereplőjére. Ahhoz azonban, hogy a webshopok meg tudják tartani a régi vevőket és újakat tudjanak szerezni, hogy az emberek ne csábuljanak vissza az üzletekbe, muszáj fejlődnie, változnia az e-kereskedőknek.

Figyelmeztet a bankszövetség: január elsejétől fontos változás lép életbe a netes vásárlásoknál

Figyelmeztet a bankszövetség: január elsejétől fontos változás lép életbe a netes vásárlásoknál

Legkésőbb 2021. január elsejétől valamennyi hazai pénzintézetnek be kell vezetnie az erős ügyfél-hitelesítést az internetes vásárlási tranzakciók biztonságának erősítése érdekében. Az átállást az Európai Unió pénzforgalmi irányelve (PSD2) írja elő. Eszerint a netes vásárlásokkor az eddigi adatok - bankkártya szám, név, lejárat, ellenőrző (cvc2/cvv2) kód – megadása már nem lesz elég. Szükség lesz egy olyan azonosításra, amely kapcsán egyértelműsíthető, hogy az adott tranzakciót valóban a kártyabirtokos indította, s nem pusztán a kártya adataival kíván visszaélni valaki. Erre az ügyfél aktív közreműködését kívánó újabb azonosítási lépés adhat garanciát - hívja fel a figyelmet a változásra a Bankszövetség.

Új világ jön az online fizetéseknél, így készülhetnek fel az e-kereskedők

Új világ jön az online fizetéseknél, így készülhetnek fel az e-kereskedők

Magyarországon tömegével jelentek meg az új vásárlók a koronavírus-járvány első hullámában, az új és a visszatérő vásárlók között is sokan voltak, akik előtte nem, de most bankkártyával fizettek. Az e-kereskedelemben a vásárlási folyamat egyik nagyon fontos eleme a fizetés, ha ez nehézkesen zajlik, a vásárló elhagyja a kosarat, a kereskedő elbukja a bevételét. Hogyan érdemes kialakítani a vásárlási folyamatot, milyen kötségekkel és feladatokkal jár ez és hogyan érinti a kereskedőket az év végétől az online fizetések esetében is kötelezővé váló erős ügyfélhitelesítés követelménye? A Mastercard szakértőivel, Szetnics Lászlóval és Racskó Tamással beszélgettünk minderről.

Jelentős tőkebefektetést kapott a magyar alapítású fintech, Európában terjeszkednek

Jelentős tőkebefektetést kapott a magyar alapítású fintech, Európában terjeszkednek

Jelentős összegű tőkebefektetést kapott a magyar Barion a londoni székhelyű Financial Services Capital Partners magántőke befektetőtől - olvasható a Barion közleményében, melyből az nem derül ki, mekkora ez az összeg. A friss finanszírozást a Barion európai terjeszkedésre és új, innovatív termékek, szolgáltatások piaci bevezetésére fogja fordítani. A magyar alapítású fintech cég digitális fizetési megoldásokat kínál jelenleg hazánkon kívül Ausztriában, Csehországban, Németországban és Szlovákiában.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Egy egész fegyvernemnek kell szembenéznie az új trónkövetelővel: bemutatkozik az RHC-155
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.